2012. szeptember 29., szombat

Kőműves

 Adhattam volna azt a címet is hogy kőgyáros. No mindegy. Nos, talán már említettem, hogy a halak köveit nem olyan rém egyszerű előkeríteni ebben a pöpp világban, a horribilis árak mellett.
Mert van aki 1kg palát 1100 magyar pénzegységért ad, ami nem picit röhejes. Akkor fog arra költeni a tököm.

 
Tehát a történet ritka egyszerű, elolvastam az internetet, és neki álltam faragás helyett formálni.

1. Találj valahol olyan csemperagasztót, amelyben semmiféle vegyszer nincs. Aztán amikor feladtad a keresést, folytasd. Több hónapom ráment mire találtam olyat, amire ezt biztosan írták, hogy igen, élelmiszer barát. És még nekem is megfelel. Hát egy csoda.


 
 Aztán mint jobb oldali képemen látható nem árt némi vasoxid festék beszerzése sem, ha az ember nem akar egyforma szürke köveket formázni. A fekete egy remek szín, minden hal szépen fest mellette, és a fehér homok mellett is jó kontrasztot ad.

 
 Majd érdemes a terepet előkészíteni. Nekem marha egyszerű dolgom volt, mert a még nem létező 300l-es akvárium helyén, a faragott fúrt fenyő deszkáimra ráhúztam egy-egy alufólia réteget, és máris lehetett "szobrászkodni".

Mi kell még?! Víz! Roppant mókás, mikor valamihez víz kell, ami megszáradás után soha többet nem oldódik vízben. Ez a kémia...


 
 Vízzel való felöntés után jöhet a trutyizás, és végtelen sok kézmosás...

 Végtelen sok kézmosás sajnos azért, mert a fekete festék jobban befogta a kezem mint a vörös. Ennél fogva ha azt akartam hogy látszódjon is, bizony kezet kellett mossak mielőtt hozzáértem.. A második adag már sima barna lett, említésre nem méltó színűre sikerült összehoznom, ám pont nem érdekel, végeredményben fehér homok, és zöld növények társaságában tökéletes lesz majd az összhatás.

 A cél amikor neki estem az volt, hogy legyen pár használható lapos kövem, végül meggondoltam magam, és több bújó szerűt gyártottam le, majd kerül mindkét medencébe belőlük, meg vannak a teljesen amőba állagú is..

A száradás állítólag 24 óra. Ám ez a vékony variációra érvényes, ezek meg nem épp azok.. Így rászámolhatok 3 napot is, de idő van, hely is, szóval minden remek

 Többet nem röfögök, van pár kép, szabad olvasás helyett végig lapozni.