2012. november 14., szerda

Akváriumi jövőterv

Momentumok...

1. Dezsőék elköltöztek!
  Tegnap Dezsőt a tíz ördöggel átadtam egy szimpatikus hölgynek, szegények nagyon nem akartak menni, még a zacskóból is megpróbáltak kiugrálni. Végül táskába raktam őket hogy aludjanak.. Talán nekik is könnyebb.


2. Nem lesz nagy akvárium!
  Hányszor átgondoltam ezt, de hányszor! Hát győzött a logisztika. Nem lehet! A jövőre való tekintettel nem vállalhatom be a monumentális alkotást. Talán egyszer pár évtized múlva. Így újra lesz faragás, reszelés, csavarozás. Átalakítom a mostani szekrényt egy kultúráltabb 120cm szélességűre, bekerül majd két házi gyártású külső szűrő, és minden vízzel kapcsolatos vacak. A felszabaduló 50 cm-en pedig egy 30-40cm szélességű a fölső szekrényhez Növesztett polcrendszer kap helyet.

3. Az új kép!
  Nagyságrendileg 30e ft-ot kell költsek az új látvány kialakításához első körben. Szeretném mindezt megcselekedni december első hetében. Lesz egy vasfa, "gyep", és a vasfa mögött elhelyezett pár háttéri növény. Szeretnék egyszerűségre törekedni, mindezt úgy hogy szép is marad. Szerintem kövek sem lesznek benne, és homok is minimálisan a látvány érdekében. Ha lesz.. Jelenleg a nano-ba nő a szép gyep, most kezdett el úgy igazán nekiveselkedni a terjeszkedésnek, pedig már benne van 50 napja. Igaz egy hete kap rendes tápozást, és CO2 folyadékot. Sajnos ellepte a barna alga, mert 3 követ átraktam még dezsőéktől, ezért kicsit mérges vagyok magamra, hogy nem figyeltem oda. Olvastam fórumokat, egy nagyobb lélegzetvételű vízcserét javasolnak, és easy carbo-t. A másodikat sajnos még nem akarom megcselekedni, mert ha rendelek akkor legyen benne minden.

4. Új lámpa elgondolás.
  Ez is kivesz egy kis pénzt az egyébként is vékony tárcámból. Sajnos a ledes világítás nem elég, és a tető konstrukciók szarok. Mivel mindkét akváriumot szeretném növényessé fejleszteni, így más világításra van szükség. A meglévő ledes világítást is felhasználva venni fogok pár energiatakarékos 6500K°-os izzót ami rendes E-24-es foglalatba tekerhető.
És mivel növényes, így ezek jóval az akvárium fölött kapnak helyet, a szekrényre felhergelve.

Szóval van munka bőven. De ha összejön, szép is lesz!