2013. március 12., kedd

Akávriumozás - március

  Egy ideje lenyugodtam akvárium témában. Nem szeretnék újat, csak azt ami van. Sikerült beszereznem a végleges szűrőt, egy Tetra EX600 "személyében". Hozza az elvárt 600 L/óra keringetést. Ez a jövőben tökéletesen elég lesz a növényeim számára.
  A neonjaim sajnos nem szeretik annyira, mert sokkal erősebb sodrása van mint a réginek volt, pedig még le is van szabályozva... Jóformán tegnapra tehető az, hogy végre beállt a vízminőség, és kristálytiszta a látkép.   
  Sajnos ezzel együtt a növényeim minden erejüket próbálják bevetni új gyökereik eresztésére, ennél fogva mind megfakultak és sárgák, visszafelé fejlődnek. Ezt tudtam hogy így lesz, ezért is készült kép még harmadnapos állapotukban.


  Viszont sajnos az első sorban helyet kapó  Elatine Hydropiper nagyon a kipusztulás irányába vette az irányt, aminek nagyon nem örülök. Sajnos nem tudom hogy ez az újonnan felvitt bazalt rétegnek, vagy a rendkívül limitált mennyiségű széndioxid bevitelnek köszönhető.

  A Hemianthus callitrichoides "Cuba" viszont így hogy csak 22 °C van az akváriumba gyönyörűen bezöldült, pedig hetekig 30 °C fokon kellett tartanom a vízhőmérsékletet. Az Eleocharis parvula elültetésével nem szerettem volna sokat foglalkozni, ennél fogva gyorsan gondolkodás nélkül benyomtam a bazalt réteg alá. Ezek szép lassan kezdenek a bazalt réteg felszínére feltörekedni. Így hogy három féle előtéri növényem van, egy talán nyerni fog, vagy több is.

  Abban bízom, hogy amint sikerül beszereznem a Co2 rendszert minden növényem magához tér és gyönyörű növekedést, és zöldülést fog produkálni. Sajnos ez a hét, és talán a jövőhét is átmeneti időszak.

  Az egész átrendezés csak annak köszönhető, hogy nagyon sok levelet növesztett az a növényem amit igaziból hosszú távon nem is szerettem volna megtartani. A végeredmény sajnos elfuserált lett, és kirántottam minden ilyen növény gyökerével együtt az agyagos talajt, ezzel a vizet teljesen felzavarva.
  Ezek után nem volt más választásom mint egy új réteget letenni, mivel akármennyi vízcsere után is úszott volna a por. Emellett jött a szűrő csere is, így egy kalap alá vettem az egészet. Ennek köszönhető a fenti látvány.

  Remélem a jövőhéten rendbe tehetem az egészet, sok elhullt levelet kell majd kiszedjek. Áprilisban ha minden igaz sikerül beszerezni a Co2 rendszert, és akkor véglegesedik a felállás, és eljön az az idő amit már rég szerettem volna.