2012. július 24., kedd

A ház ura vétett a házszabályok ellen!

Ez sajnos igen gyorsan eldőlt. Több lakó is rojtos volt mire felébredtem, az első éjszaka után. Tegnap este kerültek fel a képek a ház új uráról, aki végül nem lett az, és látszólag nem is lesz.

Mivel egy Betta igen csökevényes mozgású, távúszó sebességét tekintve (emiatt nem félnek tőle), így hamarjában ki tudtam venni, kicsit át kellett raknom a sügérekhez, akik komoly felméréssel indítottak, gyakorlatilag 21en körbevették. Ezek nem félős terroristák. Az anyjuk és az apjuk számos bűnt követett el kiknek áldozatait nekem kellett kihorgásznom a céges akváriumból. Visszatérve szó szerint vérbeli terroristákról van szó, így nem mertem őt itt hagyni túl sokáig.

Így gyorsan átnyúltam a mama medencébe, és kivettem a szülésre váró dalmata mollyt, majd áthelyeztem ide Mr. Görényt.
Folyamatában írva eme csodát, le-le néztem párszor és sóvárogva néz vissza a potenciális célpontokra. Az egyértelműen látszott, hogy a sügerek közt (akik még lényegesen kisebbek nála), ő érezte magát célpontnak.

Egyébiránt úgy fest a háznak van ura, nem is egy, kettő. Csak nem figyeltem rájuk oda. Reggel láttam hogy párszor odament a bátrabbik megcsípni eme csodálatosan szép kék szörnyet.

  • Tudományos név: Puntius semifasciolatus var. 'Schuberti'
  • Szinonímák: Barbus schuberti
  • Magyar név: Schubert díszmárnája
Erről a halról annyit érdemes tudni, hogy a fent említett Schubert mester, akváriumban tenyésztette ki ezt a fajtát, tehát ez a természetes élőhelye is. Állítólag roppant nyugodt féle, egész szépen megnő 5-6 cm-re még nálam is.
Itthon két hím van, mert így sikerült, néha szoktak verekedni, nem is kevés ideig, ami egymás hajkurászását követve egymás kopoltyúinak feszegetéséig folyik. 

Ami pedig Mr. Görény sorsát illeti, egyenlőre befogadta a szülő szoba, hosszú távon pedig terveztem egy növényes akvárium beszerzését is, nos ott elszórakozhat majd egymagában. Kap egy tükröt majd az egyik sarokba és főzheti a fejét.

Már kicsit sajnálom, hogy elhoztam, de emiatt lehúzni nem fogom, igen ékes darabról van szó, majd megkapja a végleges helyét, ha a sajátommal is elkészültem.


Végezetül egy rövid videó az életről ma hajnalban.